Odabir boja za vaše web stranice koje poboljšavaju korisničko iskustvo

Pogledajte uspješne web stranice i vidjeti ćete da različite boje prenose poruku određenog branda. Vlasnici web trgovina žele korisnike potaknuti na kupnju, vlasnici restorana također žele posjetitelje potaknuti da naruče više obroka…

Boje možete koristiti kako bi kod posjetitelja web lokacije potaknuli emocije i privukli pažnju. Samim time, potaknuli ga na kupnju. Boja je jedan od najmoćnijih alata dizajnera.

Psihologija boja i njeno poznavanje može vam pomoći da za klijenta izaberete boju ili dvije koje će savršeno odgovarati njegovim potrebama i interesima te koje su relevantne za određenu ciljanu publiku.

Nekoliko riječi o bojama

Za crvenu boju kažu da stimulira, izaziva strast, ljubav, opasnost, da je uzbudljiva i dramatična i bogata boja. Tamnije boje crvene izazivaju osjećaj blagosti (npr. web stranice za ljubitelje vina), crvene boje koje vuku na smeđu povezuju se s jeseni i žetvom.

Narančasta boja je aktivna i energična boja. Izaziva povjerenje, radost i zadovoljstvo. U prirodi se ne nalazi često, stimulira apetit pa je dobra za promociju hrane i restorana.

Žuta je aktivna i uočljiva boja. Često se koristi za upozorenja. Asocira na sreću (smajli), mladost, toplinu i sunce. Dobro je pripaziti da se ne koristi pretjerano jer može imati prejak efekt.

Zelena boja povezuje se s prirodom, svježinom, bogatstvom i stabilnošću, okolišom i stabilnošću.

Asocijacije na plavu boju su mir, odanost, muškost, povjerenje i stabilnost. Osim toga asocira na more i nebo te izaziva osjećaj smirenosti.

Ljubičasta boja povijesno je povezana s kraljevima i vlašću, predstavlja izobilje i ekstravaganciju, tajnu i kreativnost.

Bijela boja predstavlja energiju, jednostavnost, čistoću i savršenstvo. Sjetite se reklama za deterđente. Često se zapostavlja a u web dizajnu vrlo česta je boja pozadine. U nekim kulturama povezana je s tamom i smrću.

Crna nosi predznak elegancije i luksuza u web dizajnu ali i asocira na zlo, tamu i smrt.

 

Temparatura boja

  • Tople boje (raspon boja izeđu crvene i žute, a uključuju narančastu, ružičastu, smeđu i bordo), predstavljaju toplinu i kretanje. U dizajnu kada se postavi pored hladnih boja, topla boja će se isticati i dominirati.
  • Hladne boje (raspon boja između zelene i plave te može obuhvaćati nijanse ljubičaste. Ljubičasta boja je smještena između toplih i hladnih boja (između crvene i plave) pa neke nijanse mogu prevladavati u toplim ili hladnim bojama.

Potrebno je razumjeti teoriju boja da bi se pravilno odabrale

  • Primarne boje (crvena, žuta i plava boja)
  • Sekundarne boje (sekundarne boje dobivamo miješanjem dvije primarne boje)
  • Tercijarne boje (tercijarne boje dobivaju se miješanjem primarnih i sekundarnih boja)

Klasične šeme boja:

  • Monokromatska (jedna boja sa svojim nijansama)
  • Podudarna (sastoji se od boja koje se u krugu nalaze jedna do druge)
  • Komplementarna (sastoji se od boja koje su u krugu smještene nasuprot jedna drugoj)
  • Podijeljena komplementarna (dvije boje koje se nalaze u krugu pored osnovne komplementarne boje)
  • Trijadna (prisutne tri boje, udaljene u krugu jednako jedna od odruge)
  • Tetraedarska (dvostruka komplementarna, kombinacija dviju šema komplementarnih boja)

 

Šema boje dati će vam ovisno koju šemu izaberete; dvije, tri ili četiri boje. Iako to može dobro izgledati prilikom izrade web lokacije vjerojatno će vam trebati još poneka boja. To će ovisiti o složenosti dizajna. Trebate izraditi vlastitu paletu  boja koje ćete koristiti na web stranici, a može sadržavati i pet, šest boja.

 

Prilikom izrade palete boja možete koristiti nekoliko korisnih alata; Color Scheme Designer (koristi tradicionalni krug boja s crvenom, žutom i plavom bojom) i Adobe Color CC (odličan alat za odabir boja). Možete čak ubaciti sliku iz koje izvučete boje za paletu.