Kako poboljšati položaj web stranice na Googlu?

Optimizacija web stranice je dugotrajan proces, rezultati se ne prikazuju odmah. Neki put mogu proći mjeseci. Ako ne optimizirate sadržaj na web stranici, neće se prikazivati u pretraživanju ili će biti lošije rangiran ako sve nije izvedeno kako treba. Optimizacija On Page su postupci koje možete učiniti na samoj web stranici. Da li su vaši tekstovi na web stranici optimizirani?

Kako napisati dobar naslov?

  • Naslov treba dobro opisivati o  čemu se govori u tekstu
  • Obavezno u oznaci <title> neka budu smještena ključna riječ
  • Izbjegavajte naslove stranica tipa: nova stranica, bez naslova i slično
  • Svaki naslov bi trebao biti jedinstven
  • Naslovi moraju biti kratki ali opisni, informativni (slučaju dužeg naslova Google ga neće cijelog prikazati već samo dio)
  • Nemojte zatrpati naslov nepotrebnim ključnim riječima

URL struktura

  • Koristite ključne riječi u strukturi URL-a
  • Nemojte koristiti dugi URL s nejasnim ID-ovima i nepotrebnim parametrima
  • Nemojte birati generičke nazive URL-a
  • Nemojte koristiti prekomjerne ključne riječi
  • Pokušajte koristiti URL koji naglašava vrstu sadržaja
  • Ako otkrijete da ljudi pristupaju istom sadržaju putem više URL-ova, dobro je rješenje postaviti 301 preusmjeravanje s nepreferiranih URL-ova na dominantan URL.

Kakav opis web stranice treba biti?

  • Opis treba biti jedinstven, ne predugačak, jedna ili dvije kratke rečenice
  • Nemojte ga zatrpati ključnim riječima
  • Nemojte u opis samo staviti ključne riječi
  • Nemojte kopirati i zallijepiti samo dijelove teksta iz sadržaja
  • Nemojte koristiti opise tipa: “Ovo je moja web stranica” ili ” Stranica o kućnim ljubimcima”

Instalirajte Google Search Console (ranije Google Webmaster tools)

Kako Google Analytics prikazuje kako posjetitelji koriste vaše web stranice, tako Google Search Console prikazuje kako se vide vaše web stranice u pretraživačima. Također bi trebali imati instaliran i ovaj alat.

Možete vidjeti indeksiranje informacija, koliko je bilo pretraga vaše stranice, koliko stranica se nalazi u rezultatima pretraživanja, koliko je pretraga rezultiralo klikom, prosječne pozicije za pretraživanje, i još mnogo toga. Možete ga koristiti za postavljanje sitemap datoteke u root direktorij ili stvoriti datoteku robots.txt, koji pomažu u optimizaciji. Možete pronaći i popraviti pogreške s negativnim utjecajem na SEO.

Yoast SEO

U slučaju da imate web stranicu napravljenu u WordPressu, nezaboravan plugin je Yoast Seo koji pomaže pri optimizaciji web stranica za pretraživače.

Izradite Sitemap.xml

Izradite sitemap.xml datoteku i smjestite u root direktorij (public_html) na serveru. Što je to sitemap.xml i kako je napraviti možete pogledati na linku: sitemap.xml.

XML Sitemap je popis svih stranica dostupnih od vaše web stranice.Sitemap govori tražilicama koje stranice treba indeksirati, koji su linkovi važnji a koji manje važni te koliko često ažurirate web stranicu. Sitemap je važan jer omogućuje ispravno indeksiranje web lokacije.

Datoteku XML  Sitemap, možete poslati putem Googlovog alata za webmastere ili jednostavno napravite upload Sitemap u root folder web lokacije a preko Webmaster alata otkrijte Googlu stranice vaše web lokacije. Više informacija o Sitemap možete pročitati na Centar za pomoč webmasterima gdje se nalazi koristan vodič za datoteke Sitemap.

Napravite datoteku robots.txt i pošaljite je Googlu

Robots.txt je tekstualna datoteka koja vam omogućuje da date konkretne upute koje stranice želite indeksirati a koje ne.

Koristite jednu domenu ili poddomenu kad god je moguće

Teško je dokazati i raspravljati o sadržaju web stranice koji se nalazi na domeni i li poddomeni. Uvijek je bolje web stranicu imati na domeni. Bez obzira koju tehnologiju koriste pretraživači, sadržaj poddomene bi trebao naslijediti rangiranje matične stranice.

Ključna riječ u URL-u

Ako se ključna riječ nalazi u imenu domene, to je još uvijek dobra stvar. Posjetioci kada vide da se ključna riječ nalazi u URL-u, pretpostavljaju da se nalaze na dobrom mjestu te da su našli što traže. Ključne riječi u URL-u pojavljuju se u rezultatima pretraživanja, a istraživanja su pokazala da je URL je jedan od najistaknutijih elemenata pretraživačima koji dovode do klika.

URL mora biti jednostavan i lako čitljiv, prilagođen i povezan sa sadržajem teksta. Ne samo da će biti lakše organizirati sadržaje nego će sadržaj biti bolje rangiran od tražilica. Više informacija o URL strukturi možete pročitati na stranicama Centra za pomoć webmasterima o stvaranju URL-ova prilagođenih Googleu.

Stvorite jedinstven naslov za svaku stranicu

Naslov stranice govori pretraživačima koja je tema te stranice. Idealno bi bilo da napravite naslov za svaku stranicu. <title> tag treba biti smješten unutar <head>  u HTML dokumentu. Naslov može sadržavati ime web lokacije kao i neke druge važne informacije.

Upotreba meta oznaka opisa izuzetno je važno

Za svaku web stranicu potrebno je napisati kratki opis koji Googlu i ostalim tražilicama govori o čemu se u tekstu radi. Dok se naslov piše da bude kratak od nekoliko riječi, opis može biti rečenica ili dvije odnosno kratak odlomak. Opis se stavlja između <head> oznaka HTML dokumenta. U slučaju da je meta opis dobro opisan, može se pojaviti u Google pretraživanjima kao isječak stranice. Dodavanje meta oznaka opisa svakoj stranici uvijek je dobra praksa u slučaju da Google ne može pronaći dobar izbor teksta za korištenje u isječku.

 

404.page

U slučajevima kada posjetioci dođu do stranice koja ne postoji, kada slijede prekinutu vezu ili su krivo upisali URL  bilo bi odlično kada bi imali prilagođenu 404 stranicu koja bi jednostavnom navigacijom usmjerila posjetioca da ostane na vašoj web stranici i pronađe ono što treba.

Za wordpress odličan je plugin 404.page koji možete preuzeti na WordPress.org s kojim možete dodati vašu editiranu stranicu koja bi bila 404.page, zatim je i testirati.

Nastavak slijedi…

Kako stvoriti dobru navigaciju na web stranici?

  • Gradite hijerarhijsku strukturu web stranice sa smislom
  • Navigacija mora biti jednostavna
  • Izbjegavajte složene mreže duboke navigacije
  • Nemojte dovesti posjetioca do toga da  mora kliknuti 20 puta kako bi došao do određenog sadržaja
  • Izbjegavajte FLASH ili JavaScript za navigaciju
  • Izbjegavajte animacije, navigaciju sa padajućim izbornicima i slikama, najbolje su tekstualne veze
  • Korištenje navigacijskih strelica olakšava posjetiocima pronalaženje sadržaja pa je dobro da ih koristite